Zupa z soczewicą i kiełbasą.

zupa z soczewicą i kiełbasą,
Kiedy Maciek zdradził mi temat obecnego hasła tygodnia, pierwszym co przyszło mi na myśl to "będzie ostro!". Niestety próg tolerancji ostrości potraw w mojej rodzinie jest dość niski. Dlatego też postawiłam na sytość. W zupie znalazły się kiełbasa, soczewica i makaron. To one pozwoliły mi spełnić wspomniany wcześniej warunek. Danie zrodziło się w mojej głowie, choć zapewne odniesień w sieci znajdziecie wiele. Przeglądam sporo przepisów, z których nieliczne, zazwyczaj niekompletne, zapadają w moją pamięć ;) Zatem improwizację, inspirowaną zasobami internetowymi, uważam za wielce udaną ;)


Składniki:

  • 3/4 szkl. czerwonej soczewicy 
  • 3/4 szkl. drobnego makaronu
  • 300 g kiełbasy wieprzowej
  • 1 cebula
  • 2-3 marchewki
  • 1 korzeń piertuszki
  • 1/2 papryczki chili (lub więcej, jeśli zupa ma być ostrzejsza)
  • 400 g passaty pomidorowej
  • 1/2 łyżeczki majeranku
  • 1/2 łyżeczki tymianku
  • 1/3 łyżeczki kminu
  • natka pietruszki
  • 2 l bulionu warzywnego (lub wody)
  • sól
  • pieprz
  • oliwa

Wykonanie:

  • Cebulę oraz papryczkę chili posiekać w drobną kostkę i podsmażyć na oliwie.
  • Marchew i korzeń pietruszki obrać i pokroić w drobną kostkę. Dodać do cebuli. Smażyć przez kilka minut.
  • Kiełbasę pokroić w kostkę i przesmażyć z warzywami.
  • Dodać bulion (ew. wodę), przepłukaną na sitku soczewicę, doprowadzić do wrzenia i gotować przez 20 minut. Następnie dodać makaron i gotować zupę do jego miękkości.
  • Dodać do zupy przyprawy, passatę pomidorową i gotować przez 10 minut.
  • Podawać z posiekaną natką pietruszki.

Komentarze