Kremowa sałatka z młodych ziemniaków.

sałatka ziemniaczana
Miałem ostatnio przygodę kulinarno - fotograficzną. A mianowicie: przygotowałem pewne bardzo proste, bardzo smaczne i bardzo fotogeniczne (podejrzewam) danie z młodych ziemniaków, zrobiłem mu sesję zdjęciową i całkiem zadowolony z siebie odłożyłem sprawę na dzień następny. Który nastał. I przyniósł wiadomość, że używałem aparatu bez karty pamięci. Ha. Ha ha. Ale kilka wyjątkowo smacznych ziemniaków się uratowało. Niby tylko na pocieszenie, ale z tego pocieszenia wyszła super sałatka - danie równie sympatyczne jak to, które przepadło (ale nie na zawsze!). Polecam serdecznie.



Składniki:


  • 500 g młodych ziemniaków
  • 3 jajka ugotowane na twardo
  • kilka łodyżek szczypioru wraz z cebulkami
  • 2 łyżki startego sera (cheddar)
  • 3 łyżki majonezu
  • 3 łyżki kwaśnej śmietany
  • 2 łyżki ziarnistej musztardy francuskiej
  • 1 łyżka octu jabłkowego
  • szczypta kurkumy
  • sól i świeżo zmielony pieprz

Wykonanie:

  • Ziemniaki oskrobać, ugotować i ostudzić. W zależności od wielkości pokroić w ćwiartki, ósemki lub dużą kostkę. Przenieść do miski.
  • Ugotowane jajka ostudzić i pokroić w kawałki.
  • Cebulki szczypioru pokroić w cienkie plasterki, a zielone części nieco grubiej.
  • Jajka i szczypior wraz ze startym serem dodać do ziemniaków i wymieszać z sosem przyrządzonym z reszty składników. Odstawić na około 15 minut dla przeniknięcia smaków.

Komentarze