Szpinakowe kopytka z boczkiem.

kopytka ze szpinakiem i boczkiem
Właściwie miałam napisać to samo co Maciek w swoim ostatnim poście. No cóż, ubiegł mnie, więc pozostało mi tylko powtórzyć, że w ostatnim tygodniu dominowała u nas zdecydowanie biel. Choć powinna zieleń! A najlepiej obie, wszak to połączenie idealne, prawda Maćku? ;) Miałam w planach przygotowanie zielonych pierogów, ale ostatecznie wybrałam szpinakowe kopytka. Mają odpowiedni kolor i oryginalny wygląd. Są bardzo smaczne, a okraszone boczkiem i cebulą wręcz idealne :) Przepadam za takimi daniami.



Składniki:

  • 700 g ugotowanych ziemniaków
  • 200 g rozdrobnionego szpinaku mrożonego
  • 2 szkl. mąki pszennej
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 1 jajko
  • sól 
  • pieprz

Wykonanie:

  • Ziemniaki rozgnieść praską lub zmielić w maszynce.
  • Szpinak rozmrozić i odcisnąć nadmiar wody.
  • Mąkę, szpinak, jajko, sól i pieprz połączyć i wyrobić ciasto. Gdyby zbytnio się kleiło dodać więcej mąki.
  • Podzielić ciasto na trzy części, z każdej uformować wałek, lekko spłaszczyć i odcinać nożem kluski.
  • Gotować w osolonej wodzie przez ok. minutę od wypłynięcia.
  • Podawać z podsmażonym boczkiem i cebulą.

Komentarze