Zupa cukiniowa z miętą.

zupa krem z cukinii i mięty
Zupy krem, w tym te z cukinii, mogą wydawać się tyleż proste w przygotowaniu, co mało emocjonujące w smaku. Szczególnie jeśli gotowało się ich już kilka, zmieniając tylko dodawane zioła. Takie i podobne myśli towarzyszyły mi przy produkcji mojej zupy, ale (ALE) tym razem nie odstępowała mnie również inna myśl: z miętą musi być jakoś inaczej. No i nie zawiodłem się! Rodzina potwierdziła moje zdanie nie szczędząc pochwał i wymiatając talerze w szybkim tempie. Ta wersja zupy krem z cukinii ma w sobie lekkość i świeżość. Zdecydowanie polecam! :)


Składniki:


  • 2 młode cukinie
  • 1 mała cebula
  • 1/4 łyżeczki kuminu
  • 1/4 łyżeczki curry
  • oliwa
  • 750 ml lekkiego bulionu warzywnego
  • 3 łyżki posiekanej świeżej mięty
  • skórka otarta z 1/2 cytryny
  • 150 ml jogurtu naturalnego lub kwaśnej śmietany
  • sól i pieprz
  • grzanki

Wykonanie:

  • Cebulę drobno posiekać i zeszklić na oliwie z dodatkiem szczypty soli.
  • Dodać cukinie pokrojone na ćwierćplasterki o grubości około 1/2 cm, oprószyć kuminem i curry i smażyć na średnim ogniu około 15 minut.
  • Przełożyć do blendera, dodać 2 łyżki mięty i zalać gorącym bulionem. Zmiksować.
  • Jogurt wymieszać z 1 łyżką oliwy, 1 łyżką mięty, solą, pieprzem i skórką cytrynową.
  • Nalać zupę na talerze i dodać po porcji jogurtu i grzanek.













Komentarze

  1. Ostatnio mam nadmiar cukinii w ogródku i szukałam pomysłu na nie, a tu prosze takie niekonwecjonalne połączenie, trzeba spróbować. Brzmi smacznie a jak smakuje dowiem się później :D

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz