Zupa koperkowa z makaronem ryżowym.

zupa koperkowa z kurczakiem
Zupę koperkową przygotowałam spontanicznie, tuż przed spotkaniem z przyjaciółmi. Bardzo prosta, ale też bardzo smaczna. Doskonale sprawdziła się jako lunch w mroźne, poniedziałkowe popołudnie. W każde inne też się sprawdzi ;) U Maćka zupy sypią się jak z rogu obfitości. Wczoraj miałam nawet okazję jedną wypróbować. Z niecierpliwością czekam na przepis, z którego ucieszy się ktoś jeszcze :) Mam nadzieję, że uda mi się uzyskać podobny efekt. Ale to dopiero jak się obudzę z zimowego snu kuchennego ;)

Składniki:

  • 1 pojedyncza pierś z kurczaka
  • 1,5 l bulionu
  • włoszczyzna
  • 2 pęczki kopru
  • 1/2 szkl. śmietanki 30%
  • makaron ryżowy
  • biały pieprz
  • sól
  • jajka ugotowane na twardo

Wykonanie:

  • Pierś z kurczaka pokroić w kostkę, dodać razem z pociętą włoszczyzną (użyłam mrożonej, pociętej w słupki) do bulionu. Gotować 20 minut.
  • Następnie dodać makaron ryżowy i gotować kolejne 15 minut.
  • Pod koniec gotowania dodać posiekany koper, śmietanę oraz doprawić białym pieprzem i ewentualnie solą.
  • Podawać z jajkami ugotowanymi na twardo.

Komentarze

  1. Muszę przyznać, że niby zmieniony makaron ze zwykłego na ryżowy i zupa nabiera innego charakteru :) Pozdrawiam i zapraszam do siebie :>

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz