Pierogi z bryndzą, czyli bryndziołki nad morzem.

pierogi, bryndza, pierogi spiskie
Zadanie związane z wymyślonym przeze mnie hasłem tygodnia zrealizowałam dość wcześnie, czekało jedynie na opisanie. I całe szczęście, bo w tej chwili nie po drodze mi do kuchni... Do mojej potrawy, podobnie jak Maciej, wykorzystałam miękki ser podpuszczkowy prosto z gór, czyli bryndzę :)
Przygotowałam pierogi z bryndzą, które z powodzeniem mogą zagościć na Waszych wigilijnych stołach. Trochę przypominają pierogi ruskie, jednak ich smak jest bardziej wyrazisty, a farsz po ugotowaniu lekko ciągnący. Można podać z podsmażoną cebulką lub boczkiem. Polecam, nie będziecie żałować :)


Ciasto

  • 350 g mąki pszennej
  • 125 ml wody
  • jajko
  • sól

Farsz

  • 300 g bryndzy
  • 100 g tłustego lub półtłustego twarogu
  • cebula
  • masło (do podsmażenia cebuli)
  • jajko
  • sól (opcjonalnie)
  • pieprz 

Wykonanie 

  • Składniki na ciasto połączyć i dobrze wyrobić. Ciasto powinno być elastyczne. 
  • Cebulkę pokroić w drobną kostkę i zeszklić na maśle.
  • Bryndzę, twaróg, jajko, podsmażoną cebulkę połączyć i doprawić do smaku.
  • Ciasto rozwałkować cienko, lepić pierogi.
  • Gotować w osolonej wodzie przez ok. 2-3 minuty od wypłynięcia.
  • Z podanej porcji wyszło ok. 30 pierogów,
 

Komentarze

Prześlij komentarz