Dżem pomarańczowy z wanilią.

przetwory owocowe
W tym roku Wigilia "u mnie". Wobec tego kulinarne myśli krążą już wokół świąt. Co by tu zakręcić w słoiku, coś pysznego, coś świątecznego? Hmm...... Pomarańcze! Wcześniej średnio lubiany przeze mnie owoc, zbyt rzadko wystarczająco słodki. Najpierw bardzo posmakowała mi kawa zaparzana z dodatkiem skórki pomarańczowej. I tak poszło ;) Pomarańcze w słoiku? Czemu nie.
Wybór padł na dżem pomarańczowy z dodatkiem wanilii. Przepis nietrudny, trochę czasochłonny, ale warto! Smak? W pierwszej chwili przyjemnie słodki, delikatnie waniliowy, a potem z lekko wyczuwalną nutą goryczy. Pasuje do naleśników, pieczywa, doskonały na prezent bożonarodzeniowy! Polecam!

Składniki:
  • 6 pomarańczy
  • 1,5 szkl. cukru (u mnie cukier brązowy)
  • laska wanilii

Wykonanie:
  • Pomarańcze umyć, sparzyć, obrać ze skóry. Oczyścić jak najdokładniej z białej skórki.
  • Miąższ umieścić w garnku, dodać cukier, ziarna wanilii.
  • Doprowadzić do wrzenia i gotować na małym ogniu do uzyskania pożądanej konsystencji, mieszając od czasu do czasu.
  • Przełożyć do słoika.
  • Można zawekować, u mnie zakręcone w słoiku na chwilę ;)

Komentarze

  1. Tak sobie analizuję ten wpis próbując domyślić się - ma dla mnie słoiczek pyszności czy nie? ;-) W każdym razie na pomarańczową kawę zawsze mogę liczyć!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz