Pierogi z bryndzą i miętą.

pierogi z bryndzą
Pierogi z bryndzą i miętą są wspomnieniem z ostatnich wakacji. Na blogu obowiązywało wówczas hasło miętowe. Pierwszego dnia pobytu w Ustroniu trafiliśmy do tamtejszej karczmy na obiad. Kiedy przeglądając kartę dań, trafiłam na taką perełkę ;), wiedziałam, że to propozycja dla mnie. Nie wiedziałam natomiast, czego się spodziewać po takim oryginalnym połączeniu, ale test wypadł bardzo dobrze. Na tyle dobrze, że teraz postanowiłam odtworzyć to danie w warunkach domowych i podzielić się z Wami przepisem. Nawiasem mówiąc, żałuję, że wakacje dobiegły końca i wszystko co z nimi związane na dobre znalazło swoje miejsce w rozdziale, pt. wspomnienia ;)
Składniki:

Ciasto:

  • 350 g mąki pszennej
  • 125 ml wody
  • jajko
  • sól

Nadzienie:

  • 300 g ugotowanych ziemniaków (utłuczonych)
  • 300 g bryndzy
  • pęczek mięty
  • sól
  • pieprz

Dodatkowo:

  • 1 cebula
  • 150 g boczku wędzonego

Wykonanie 

  • Składniki na ciasto połączyć i dobrze wyrobić. Ciasto powinno być elastyczne. 
  • Ziemniaki, ser, drobno posiekane liście mięty połączyć ze sobą. Doprawić do smaku solą i pieprzem.
  • Ciasto rozwałkować cienko, lepić pierogi.
  • Gotować w osolonej wodzie przez ok. 2-3 minuty od wypłynięcia
  • Cebulę posiekać w drobną kostkę, podsmażyć z pokrojonym w paski/kostkę boczkiem. Pierogi podawać z okrasą.

Komentarze