Ciasteczka kukurydziane z sezamem.

ciasteczka kukurydziane z sezamem
Te ciasteczka lubią u mnie wszyscy. Bez wyjątku. Nawet dzieciaki nie marudzą, tylko pałaszują ze smakiem. Jestem pewna, że cowboye też byliby zadowoleni. Co jest w nich takiego szczególnego? Dla mnie ich chrupkość oraz dodatek sezamu. Subtelnym nawiązaniem do kuchni pionierów jest użycie mąki kukurydzianej. Mam nadzieję, że nie odeszłam zbytnio od hasła tygodnia ;) Maćku wybacz :) Przy pierwszej lepszej okazji (a ta już niedługo, bo stuknie nam roczek bloga) upiekę je dla Ciebie i Twojej rodzinki ;) I mam nadzieję, że podzielicie moją opinię na ich temat :)




Składniki:

  • 1 szkl. mąki pszennej
  • 1/2 szkl. mąki kukurydzianej
  • 1/2 szkl. cukru (dałam brązowy)
  • 120 g masła (miękkiego)
  • 1/2 szkl. sezamu + 1/2 szkl. sezamu do obtoczenia ciastek
  • 1 jajko
  • 1/4 łyżeczki soli

Wykonanie:

  • Masło i cukier utrzeć na puszystą masę.
  • Dodać pozostałe składniki i wymieszać.
  • Z ciasta uformować wałek o średnicy ok. 3-4 cm, owinąć folią spożywczą i włożyć do zamrażarki na 30 minut.
  • Po tym czasie ciasto wyjąć z zamrażarki, odkrajać krążki o grubości ok. 7 mm. Każdy krążek obtoczyć z dwóch stron w sezamie i układać na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia.
  • Piec w temperaturze 180°C przez 15-20 minut, aż wierzch się zrumieni. Studzić na kratce.

Komentarze