Zupa ziemniaczana z awokado.

Zupa ziemniaczana, jaką pamiętam z dzieciństwa była dość zawiesista, zagęszczona zasmażką, z dodatkiem boczku lub kiełbasy, często doprawiona majerankiem. Moja wersja jest nieco inna. Na początku miałam nawet obawy, że wyjdzie mi ciut mdła, ale tak się nie stało. A to za sprawą cytryny, istotnego składnika tego dania. Podawałam z awokado pokrojonym w kostkę, mąż miał wersję wzbogaconą o grzanki i jajko ugotowane na twardo. Obie odsłony godne polecenia. Kończymy dziki tydzień, mam nadzieję nie zdziczali całkiem ;) i szykujemy się na następne hasło.


Składniki:

  • 800 g ziemniaków
  • 2 szalotki
  • 2 szkl. bulionu warzywnego
  • 1/3 szkl. śmietany kremówki (30%)
  • sok z 1/2 cytryny
  • sól
  • pieprz świeżo zmielony
  • awokado
  • oliwa (lub klarowane masło)
Wykonanie:

  • Szalotkę obrać, pokroić w kostkę i podsmażyć na oliwie (lub klarowanym maśle).
  • Ziemniaki obrać, pokroić w kostkę i dodać do cebuli, smażyć przez kilka minut. Następnie zalać bulionem i gotować do miękkości warzyw.
  • Zupę zmiksować blenderem, dodać śmietankę, doprawić sokiem z cytryny, solą i pieprzem
  • Podawać z awokado.

Komentarze