Roladki z wędzonego łososia.

roladki z łososia wędzonego
Wiele lat temu na pewnym weselu w formie przystawki podawano roladki z łososia. Na początku, zanim jeszcze przystąpiłam do konsumpcji, myślałam, że oto przede mną na talerzu spoczywa sushi. Tym bardziej, ze w owym czasie zawodowe obowiązki posłały Młodych na Daleki Wschód i byłoby to logiczne nawiązanie do ich historii :) No cóż sushi to nie było, ale za to tak mi przypadło do gustu, że za punkt honoru postawiłam sobie odtworzenie tego dania w warunkach domowych. Efekt, jaki udało mi się uzyskać był równie dobry i dlatego rybna przekąska na stałe wpisała się w moje imprezowe menu.


Składniki:

  • 200 g wędzonego łososia (w plastrach)
  • 150 g serka śmietankowego (Almette, Philadelphia lub inny tego typu)
  • 2 łyżki soku z cytryny
  • pęczek szczypiorku
  • sól
  • świeżo zmielony pieprz

Wykonane:

  • Szczypiorek drobno posiekać.
  • Serek wymieszać dokładnie z sokiem z cytryny, posiekanym szczypiorkiem orazdoprawić solą i pieprzem.
  • Na brzegu plastra łososia nałożyć łyżeczkę pasty serowej i zwinąć w roladkę. Lekko docisnąć, aby równomiernie rozprowadzić farsz.



Komentarze