Kokosowe muffinki w wafelku.

muffinki w wafelkach
Właściwie nie planowałam robić tych muffinek. Szukałam jednak pomysłów na małe wypieki, które mogłabym przygotować do przedszkola. Chciałam, aby były ciekawe w formie i te takie były. Moim dzieciom najbardziej smakują babeczki czekoladowe. Można więc powiedzieć, że upiekłam dwie pieczenie na jednym ogniu. Do ich ulubionego smaku dodałam wiórki kokosowe :), a zamiast formy do muffinek użyłam wafelków do lodów. Bardzo spodobał mi się ten pomysł. Trochę się nachodziłam po sklepach, szukając odpowiednich wafelków. Te moje mają kształt miseczek, ale mogą być też bardziej podłużne. Najważniejsze, aby ich spód był płaski.


Składniki:

  • 1 i 1/2 szkl. mąki pszennej
  • 1/2 szkl. cukru (lub więcej)
  • 2 łyżki kakao 
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/2 szkl. oleju
  • 2 jajka
  • 1/2 szkl. mleka
  • 1/2 szkl. wiórków kokosowych
  • wafelki o płaskich spodach
  • na wierzch: czekolada mleczna, kolorowa posypka cukrowa

Wykonanie:

  • Do miski wsypać mąkę, cukier, proszek do pieczenia, kakao i wiórki kokosowe. Wymieszać.
  • Do drugiej miski wbić jajka, wlać mleko oraz olej i wymieszać.
  • Do suchych składników wlać mokre i wymieszać aż dobrze się połączą.
  • Ciasto nakładać do 3/4 wysokości wafelka.
  • Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180°C i piec ok. 30 min (jeśli wafelki są większe piec dłużej).
  • Czekoladę mleczną rozpuścić w kąpieli wodnej. Wystudzone babeczki odwrócone do góry dnem zanurzyć w czekoladzie, a następnie udekorować kolorową posypką.

Komentarze