Pieczarki faszerowane bakłażanem.

pieczarki z bakłażanem
Wszystkie drogi prowadzą do stoiska z pieczarkami? ;) Chyba rzeczywiście teoria indukcyjna wysnuta przez Maćka zaczyna chwiać się w posadach ;) Prawdą jest, że chwyciłam z półki pojemnik z pieczarkami, nie mając właściwie na nie konkretnego pomysłu. Dopiero w domu odkryłam, że mam jeszcze niezagospodarowanego bakłażana i tak wyklarowała mi się koncepcja na to danie. W farszu znalazły się też cebula, czosnek, świeża kolendra i chutney z papai. Do zakupu tego ostatniego przekonał mnie Maciek swoim pysznym wegańskim curry z batatów i soczewicy. Pod koniec zapiekania wierzch posypałam kawałkami fety.

Składniki:

  • 6 dużych pieczarek
  • 1 średni bakłażan
  • 1 cebula
  • 1 ząbek czosnku
  • 1/2 pęczka świeżej kolendry
  • sól
  • pieprz
  • 50 g fety
  • 3 łyżeczki chutneya z papai
  • oliwa

Wykonanie:

  • Pieczarki oczyścić, odciąć nóżki.
  • Bakłażana pokroić w drobną kostkę, posolić i odstawić. 
  • Cebulę i czosnek obrać i posiekać. Podsmażyć na oliwie, dodać wypłukanego i osuszonego bakłażana oraz posiekane nóżki pieczarek.. Dusić ok. 5 minut. Do farszu dodać posiekaną kolendrę, chutney z papai, doprawić solą i pieprzem. Moje pieczarki sparzyłam we wrzątku, aby trochę zmiękły. Myślę, że lepszą metodą (dla mnie niedostępną) jest ta zaproponowana przez Maćka. Grzyby należy wstawić na 3-4 minuty do mikrofalówki.
  • Wystudzone (ewentualnie osuszone) grzyby nasmarować oliwą, posolić i wypełnić farszem.
  • Blaszkę natłuścić, ułożyć pieczarki i zapiekać ok. 15 minut w 180°C. 2-3 minuty przed końcem pieczenia posypać pokrojoną fetą.

Komentarze