Kuskus z krewetkami.

krewetki z kuskusem i warzywami
Plan był taki: ma być kasza i mają być krewetki. Wybrałam kuskus (czyli niby-kaszę ;)), ponieważ miałam niewiele czasu na przygotowanie obiadu. Do krewetek dodałam cukinię, czosnek, cebulę i pomidory. I wiecie co? To było naprawdę bardzo smaczne. Bardzo. Mąż był szczerze uradowany :) Oczywiście, ja również :) Ostatnio często zabieram ze sobą różne dania z kaszą do pracy. Jest to świetna alternatywa dla kanapek. Szczególnie posmakowała mi kasza jaglana z owocami i jogurtem naturalnym. Polecam.



Składniki:

  • 225 g mrożonych krewetek średniej wielkości
  • 1 szkl. kaszy kuskus
  • 1 mała cukinia
  • 1 cebula
  • 10 pomidorków koktajlowych
  • 2-3 ząbki czosnku
  • połowa papryczki chili
  • natka pietruszki
  • bulion warzywny
  • 1/2 łyżeczki kuminu
  • masło

Wykonanie:

  • Krewetki rozmrozić.
  • Warzywa umyć i pokroić w kostkę. 
  • Na maśle podsmażyć cebulę, czosnek i papryczkę chili. Dodać cukinię i smażyć przez 3 minuty. Następnie dodać krewetki i smażyć kolejne 4-5 minut, mieszając od czasu do czasu.
  • Pod koniec dodać pomidorki koktajlowe przekrojone na połówki. Wymieszać.
  • Przyprawić solą, kuminem. Dodać posiekaną natkę pietruszki.
  • Kuskus przygotować według instrukcji na opakowaniu, zalewając bulionem.
  • Na talerz nakładać porcję kaszy oraz krewetek z warzywami. Posypać natką pietruszki, można skropić sokiem z limonki.

Komentarze

  1. Marzenko danie pyszne i lekkie! Moja rodzinka zajada się nim. Robiłam juz dwa razy, na pewno wejdzie w kanon naszych potraw:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz