Sałatka z fasolki szparagowej, rukoli i jajka.

fasolka szparagowa z jajkiem i rukolą
Fasolka szparagowa kolejny już raz pojawia się w naszych przepisach. Przed chwilą wystąpiła w towarzystwie bazylii, a nieco wcześniej w wersji indyjskiej. Nie zdradzę jakiejś wielkiej tajemnicy pisząc, że na pewno nie jest to pojawienie się ostatnie. Lato to po prostu czas fasolki. Musimy go maksymalnie wykorzystać z korzyścią dla doznań smakowych i zdrowia. Wysoka zawartość błonnika i obecność kwasu foliowego to chyba najważniejsze prozdrowotne cechy fasolki szparagowej. Ja do jedzenia tego warzywa nie muszę się jakoś zbytnio zmuszać dodatkowymi argumentami. Smakuje mi bardzo i gdybym się nie kontrolował, to mógłbym niechcący zamienić tydzień sałatkowy w fasolkowy ;) Przyznam szczerze, że miałem pomysł na sałatkę z dużymi zwartymi kawałkami tuńczyka, ale to co znalazłem w puszcze nie spełniło moich oczekiwań, chociaż smakowo było ok. Być może to dobrze, bo wchodzące z ławki rezerwowych jajko zagrało koncertowo ;) Pomysł na tuńczyka pozostaje aktualny i oczywiście może on znaleźć się w parze z jajkiem - będzie już wtedy blisko do klasycznej sałatki nicejskiej.
PS Dodałem do dressingu bazylię zainspirowany przepisem Marzeny :)
PPS Bazylię w wersji suszonej, ale nie dlatego żeby mi moja uprawa padła ;)



Składniki:

  • 1/2 kg zielonej fasolki szparagowej
  • 3 jajka ugotowane na twardo
  • 2 cebulki dymki
  • garść dużych liści rukoli
  • 3 łyżki płatków parmezanu
  • 2 łyżki majonezu
  • 1 łyżeczka pasty paprykowej
  • 1/2 łyżeczki soku z cytryny
  • 1 łyżeczka suszonej bazylii
  • 1 łyżka drobno posiekanych suszonych pomidorów z zalewy
  • sól i pieprz
  • 1 łyżka cukru
Wykonanie:

  • Fasolkę oczyścić, pokroić na około 3 cm kawałki i ugotować (10 - 15 minut) w 2 l wody z łyżką cukru i łyżeczką soli. Przelać na sitku zimną wodą.
  • Połączyć majonez z pastą paprykową, sokiem z cytryny, suszonymi pomidorami, bazylią oraz szczyptą soli i pieprzu. 
  • Wymieszać fasolkę, rukolę, parmezan oraz pokrojoną na cieniutkie plasterki dymkę z dressingiem.
  • Odczekać minimum 10 minut i nałożyć porcje, do każdej dodając pokrojone w ćwiartki jajka.

Komentarze