Sałatka z fasolki szparagowej i bazylii z grillowanym serem camembert.

sałatka z warzyw sezonowych
Z czym kojarzą mi się letnie sałatki? Przede wszystkim z lekkością i prostotą. Wprawdzie całoroczna dostępność składników odbiera trochę magii temu pojęciu, to jednak świeży bób czy fasolka nie smakują tak dobrze poza sezonem. Maciek swoją konsekwencją i znajomością tematu uprawy roślin (w szczególności tajskiej bazylii ;)) przekonał mnie do poświęcenia tej kwestii większej uwagi. Zorganizowałam dwie doniczki (resztę balkonu zajmują kwiaty córki :)) i posadziłam kilka ziółek ;) Między innymi bazylię, która jest składnikiem mojej sałatki. Fasolkę zakupiłam na pobliskim straganie. Do warzyw dodałam grillowany ser camembert i chutney malinowy (o którym jeszcze napiszę). Proste i pyszne :)

Składniki:

  • fasolka szparagowa zielona
  • świeża bazylia
  • ser camembert
  • bagietki
  • chutney malinowy (lub inny sos)
  • sól (opcjonalnie)

Wykonanie:

  • Fasolkę ugotować w osolonej wodzie.
  • Ser przygotować na grillowej patelni.
  • Na talerzu ułożyć bazylię, następnie fasolkę i ser camembert.
  • Podawałam z malinowym chutneyem i grzankami.


Komentarze