Muffinki z soczewicą.

Warzywa strączkowe w deserze? Czemu nie. Pomyślałam, że najlepiej będzie upiec muffinki. Wszyscy znamy ciasto marchewkowe, które jest niezwykle smaczne. Nim się właśnie inspirowałam. Przepis na polewę znalazłam w internecie. Następnym razem jednak zmniejszę ilość cukru, bo jak dla mnie wyszła za słodka (w przepisie już uwzględniłam tą zmianę). Polecam!

Składniki na ciasto:


  • 6 łyżek ugotowanej czerwonej soczewicy
  • 1 szkl. mąki pszennej
  • 2 jajka
  • 1/2 szkl. cukru
  • 1/3 szkl. oleju słonecznikowego
  •  75 g drobno posiekanych migdałów
  • 1 łyżeczka przyprawy do piernika
  • 1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia

Składniki na polewę:

  • 75 g serka śmietankowego (np. Almette)
  • 2-3 łyżki cukru pudru
  • 1 łyżka masła
  • 2 łyżki soku z limonki

Wykonanie:

  • Ubić mikserem całe jajka, pod koniec ubijania dodać cukier i olej.
  • Do masy jajecznej dodać mąkę, proszek do pieczenia, przyprawę do piernika. Wymieszać. 
  • Ugotować soczewicę, dodać do ciasta, następnie dodać migdały. Wymieszać.
  • Formę na muffinki wyłożyć papilotkami, ciasto nakładać do 3/4 wysokości papilotki.
  • Wstawić do piekarnika rozgrzanego do 180°C, piec ok. 30 minut, aż się zrumienią.
  • Polewa: wszystkie składniki umieścić w naczyniu i rozpuścić w kąpieli wodnej.
  • Gotowe i wystudzone muffinki dekorować polewą, cukrowymi ozdobami, czekoladą itp.

Komentarze