Zapiekanka ziemniaczana ze szpinakiem.

Tym razem zapiekanka ziemniaczana, prosta i sycąca. Składa się z kilku warstw ziemniaków, przełożonych szpinakiem i marchewką. Wierzch polałam masą jajeczną, można również posypać samym startym serem. Jeżeli miałabym podsumować kończący się tydzień, to największym odkryciem była dla mnie zapiekanka z kaszy jaglanej na słodko. A to dlatego, że do tej pory wydawało mi się, że nie lubię akurat tego rodzaju kaszy. Okazało się jednak, że podana w takiej formie jest naprawdę smaczna. Zawsze, gdy kończymy zabawę z jakimś hasłem, to wydaje mi się, że to za szybko, że jeszcze tyle niezrealizowanych pomysłów. Jednocześnie jestem niezmiernie ciekawa, co przyniesie następny tydzień. I weź tu człowieku zrozum kobietę...;)


Składniki:


  • 8-10 ziemniaków
  • 450 g szpinaku (u mnie świeży)
  • 2 duże marchewki
  • 1 duża cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • sól
  • pieprz
  • tymianek
  • oliwa
  • masa jajeczna: 2 jajka, 3 łyżki kwaśnej śmietany, starty ser (u mnie cheddar)


Wykonanie:


  • Ziemniaki obrać i pokroić w cienkie plastry. Szpinak podsmażyć, aż do odparowania płynu.
  • Na drugiej patelni podsmażyć cebulę, czosnek i marchewkę, dusić przez chwilę.
  • Spód naczynia do zapiekania posmarować oliwą, wyłożyć część ziemniaków, posypać przyprawami. Na ziemniaki wyłożyć cebulę z marchewką, na to znowu ziemniaki, posypać przyprawami. Kolejno wyłożyć szpinak, a na koniec trzecią warstwę ziemniaków, zalać masą jajeczną. 
  • Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180°C i piec ok. godziny. Jeżeli wierzch będzie się zbyt szybko rumienił zmniejszyć temperaturę.









Komentarze