Zupa porowo-ziemniaczana.

zupa porowo ziemniaczana
Pyszna zupa z porów i ziemniaków o gładkiej, kremowej konsystencji z subtelnym maślanym akcentem. Jej dużym atutem, oprócz smaku, jest czas przygotowania. Niezwykle krótki. Można ją podać z grzankami lub groszkiem ptysiowym, czy też posypać posiekanym szczypiorkiem. Po raz pierwszy jadłam ją u koleżanki i z miejsca stałam się wielką fanką tego dania. Do przygotowania zupy użyłam po prostu wody, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby do warzyw dodać bulionu. Wówczas podkręci się nieco jej smak. Polecam.




Składniki:


  • 3 pory (tylko białe i jasnozielone części)
  • 4 średnie ziemniaki
  • 80 g masła
  • 2-3 łyżki słodkiej śmietany (u mnie 30 %)
  • sól
  • świeżo zmielony pieprz
Wykonanie:

  • Pory dokładnie umyć i pokroić w paski.
  • W garnku rozpuścić masło, dodać por i dusić ok. 10 minut.
  • Ziemniaki obrać pokroić w kostkę i dodać do porów.
  • Dolać wodę tak, aby przykryła warzywa. Gotować do miękkości.
  • Zmiksować na gładką masę, dodać śmietankę. Przyprawić do smaku.
  • Podałam z grzankami.

Komentarze