Pizza z jajkami.

pizza z jajkiem sadzonym
Pizza w nieco innym wydaniu. Ciasta nie posmarowałam sosem pomidorowym, a jedynie posypałam dwoma rodzajami sera. Powinnam się tu jednak trochę bardziej postarać i więcej uwagi poświęcić równomiernemu rozłożeniu sera. Następnym razem będzie lepiej, obiecuję :) W lodówce miałam jeszcze kilka plastrów szynki parmeńskiej. Wobec tego i ona znalazła się na mojej pizzy. Wszelkie zamienniki dozwolone. No i najważniejszy składnik tego tygodnia - jajko! "Posadzone" na szczycie ;) Pizza ma swoje święto 9 lutego. W tym roku zbiegło się ono z dniem naleśnika, dlatego celebrację odłożyłam w czasie i to prawie o miesiąc.


Składniki:

Ciasto

  • 500 g mąki
  • 1 i 1/2 szkl. ciepłej wody
  • 30 g świeżych drożdży
  • 1 i 1/2 łyżeczki soli
  • 2 łyżki oliwy
  • 1 łyżeczka cukru

Na wierzch:

  • ser mozzarella
  • ser cheddar
  • ulubiona wędlina
  • 3-4 jajka
  • szczypiorek

Wykonanie:

  • Z drożdży, wody i cukru przygotować rozczyn, pozostawić do wyrośnięcia.
  • Mąkę wymieszać z solą, dodać wyrośnięty rozczyn, oliwę. Wyrobić ciasto i pozostawić do wyrośnięcia.
  • Wyrośnięte ciasto podzielić na dwie części, rozwałkować. Posypać serami, wyłożyć wędlinę, wbić jajka.
  • Wstawić do piekarnika nagrzanego do 230°C i piec ok. 20 minut. Po upieczeniu posypać posiekanym szczypiorkiem.




Komentarze