Mazurek kajmakowy.

mazurek kajmakowy z orzechami
Skorzystałam dzisiaj z przepisu Maćka i ugotowałam jego zupę chrzanowo-cytrynową. Bardzo dobra. Przyłączam się do opinii, że z powodzeniem może zastąpić tradycyjny żurek wielkanocny. Mój plan na dzisiaj była taki: ogarnąć mieszkanie i upiec mazurka. Pierwsza część w trakcie realizacji, a efekt drugiej widoczny na zdjęciu. Dotąd nie piekłam mazurków. Raczej kupowałam możliwie najmniejszy, ponieważ przerażała mnie ich słodycz. I co ciekawe wybrałam mazurka z kajmakiem. Pokrętna logika kobiety ;) Najlepszy w towarzystwie gorzkiej kawy. Wesołych Świąt!


Składniki:

Ciasto:

  • 1 i 1/2 szkl. mąki
  • 1/2 kostki zimnego masła
  • 2 łyżki drobnego cukru do wypieków
  • 3 żółtka
  • 1 łyżka kwaśnej śmietany
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia

Kajmak: 

  • 150 ml śmietany kremówki (u mnie 30%)
  • 140 g brązowego cukru 

Wykonanie:

  • Składniki na ciasto zagnieść, owinąć folią spożywczą i schłodzić w lodówce przez 30 minut.
  • Z ciasta uformować kształt jajka, lub przełożyć do dowolnej formy. Dno nakłuć widelcem. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180°C i piec ok. 30 minut, aż się zrumieni.
  • Do garnka wlać śmietankę, wsypać cukier i doprowadzić do wrzenia. Gotować na małym ogniu przez 30 minut. 
  • Na wystudzone ciasto wlać ciepły jeszcze kajmak. Można posypać orzechami.

Komentarze