Tosty z jajkiem inaczej.


muffiny z chleba tostowego i jajka
Marzena robiła już tosty z jajkiem i jajeczne muffiny. Ja połączyłem te dwie idee w jednym śniadaniowym daniu. Rzecz jest prosta i całkiem pomysłowa. Pod jajkiem możemy ukryć dodatkowe smaki: podsmażony boczek lub cebulkę, plasterek koktajlowego pomidorka, szczypiorek, starty ser. Ja zrobiłem wersję niemal podstawową - jedynie z dobrym włoskim serem. Z czego są foremki dowiecie się w przepisie. A gdyby coś nie wyszło, to zawsze pozostaje stara dobra jajecznica ;)
Paul McCartney zanim wpadł na pomysł tekstu Yesterday, śpiewał tak:

Scrambled eggs,
Oh my baby how I love your legs,
Not as much as I love scrambled eggs,
Oh we should eat some scrambled eggs!



Składniki:

  • 4 średnie jajka
  • 4 kromki pełnoziarnistego chleba tostowego
  • masło
  • 4 łyżeczki startego twardego sera
  • sól i pieprz
Wykonanie:

  • Chleb rozwałkować na cienkie placuszki. Okrągłą foremką do wycinania ciastek wykroić z niego kólka.
  • Formę do muffinek wysmarować masłem. Umieścić w niej delikatnie chleb.
  • Do każdej muffinki nasypać ser (ewentualnie inne składniki) i wbić jajko. Zapiekać w piekarniku w temperaturze 180 stopni do ścięcia jajek.
  • Ostrożnie wyjąć i podawać oprószone solą i pieprzem.

Komentarze