Budyń cynamonowy.

domowy budyń
Miały być ciastka cynamonowe, miały być zapiekane jabłka z bezą, a jest budyń ;) No cóż, jakoś się nie poskładało :) Warto było jednak wybrać łatwiejszą drogę, bo w rezultacie udało mi się przygotować bardzo smaczny deser. O zaletach domowego budyniu pisałam już we wcześniejszych postach. Największa to szeroka gama smaków. Zamiast cynamonu można dodać wanilię, kawę, czekoladę czy też mleczko kokosowe. Zachęcam do szukania ulubionych smaków.





Składniki:

  • 2 szkl. mleka
  • 2 łyżki cukru
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 2 żółtka
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 2 kostki czekolady

Wykonanie:

  • Zagotować w garnku 1 i 1/2 szkl. mleka z cukrem i cynamonem.
  • Pozostałe mleko dobrze wymieszać z mąką i żółtkami.
  • Dodać do gotującego się mleka, cały czas intensywnie mieszając. Gotować jeszcze przez chwilę.
  • Przelać do przygotowanych naczyń. Na jeszcze ciepły budyń zetrzeć na tarce czekoladę.

Komentarze

  1. Ja ostatnio też robiłam budyń. Z cynamonem jeszcze jakoś nigdy nie jadłam:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz