Pancakes.

pancakes z syropem klonowym
Amerykański klasyk śniadaniowy, taki w sam raz dla zwolenników słodkiego początku dnia. W oryginalnej wersji z dużą ilością proszku do pieczenia. Dla mnie nie do przejścia. Nawet jeśli mam świadomość, że stracą na objętości ;), redukuję go o połowę. Bardzo lubię syrop klonowy i to z jego dodatkiem "pankejki" smakują mi najbardziej. Można też podać je z dżemem, karmelizowanymi owocami czy kwaśną śmietaną. W niektórych przepisach masło zastępuje się olejem. Przygotowywałam placki w obu wersjach. Zdecydowanie lepsze są te z masłem.


Składniki:

  • 1 szkl. mąki
  • 1 szkl. maślanki
  • 3 łyżki cukru pudru
  • 2 łyżki roztopionego masła
  • 1 jajko
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 3/4 łyżeczki sody
  • szczypta soli
  • syrop klonowy do polania gotowych placków

Wykonanie:

  • Wszystkie składniki umieścić w misce i dokładnie wymieszać, na jednolitą masę o konsystencji gęstej śmietany.
  • Smażyć na rozgrzanej patelni z obu stron.
  • Podawać z syropem klonowym.


Komentarze