Karaibska sałatka z czerwonej kapusty i mango.

pikantna i słodka sałatka z czerwonej kapusty
Wszedłem sobie o 8:00 do naszego dzielnicowego niemieckiego sklepu i natknąłem się na równiutko poukładane (8:00) duże i dojrzałe mango za pół ceny. Pomyślałem sobie: na... po co mi mango? Właściwie? W tygodniu kapuścianym? I poszedłem dalej. Po trzecim okrążeniu okolicznych alejek natknąłem się na panią z wózkiem w połowie wypełnionym rzeczonym owocem. Tym razem pomyślałem tak: SUV, crossover, czy ewentualnie uterenowione kombi? A następnie: czy zostawiła chociaż jedno? Zostawiła!

Składniki:


  • 1/4 małej kapusty czerwonej
  • 1 dojrzałe mango
  • 1/4 czerwonej cebuli
  • sok i otarta skórka z 1 limonki
  • sok z 1/2 pomarańczy
  • 1 łyżka oliwy
  • 1/2 pęczka kolendry lub pietruszki
  • 1/2 papryczki jalapeno (lub zielonego chili)
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 1 łyżeczka brązowego cukru (opcjonalnie)

Wykonanie:

  • Kapustę i cebulę bardzo cienko posiekać. Wymieszać w dużej misce z solą i odstawić na 15 minut.
  • Wymieszać z sokiem i skórką limonki, sokiem z pomarańczy i oliwą. Pozostawić na kolejne 15 minut.
  • Wymieszać delikatnie z obranym i pokrojonym w większą kostkę mango, posiekaną ostrą papryczką i natką. Jeżeli mango nie jest dostatecznie słodkie - dodać cukier.

Komentarze