Trufle daktylowe z rumem.

kuleczki daktylowe z kakao rumem i kokosem
Gdzie się podziały moje daktyle?! Zjedzone zostały w maleńką chwilę! Pożarte nawet! Teraz szczęśliwym konsumentom z lekka kręci się w głowach, a uśmiech nie schodzi z twarzy... ;) Niby tylko dwie łyżki rumu, a jednak... Podstawowe proporcje z przepisu są wg mnie kluczowe dla doskonałego smaku, jednak w wersji juniorskiej polecam rozważyć wersję alternatywną - z aromatem. Produkcja tego rodzaju słodyczy to sama radość. Bardzo prosto, bardzo smacznie i ze świadomością, że tworzy się czekoladki bez jednego grama cukru. A potem można oblizać dłonie, którymi toczyło się kuleczki i powiedzieć - jej! :)
PS Wiedziałem, że w ten weekend Marzena ma również zamiar robić  trufle, więc skonsultowałem się co do składu naszych słodyczy i okazało się, że to dwie różne propozycje. Zróbcie sobie w sobotę jedne, a w niedzielę drugie - nie będziecie zawiedzeni! (inne dni tygodnia też wchodzą w grę)

Składniki:


  • 200 g daktyli bez pestek
  • 2 łyżki ciemnego kakao
  • 2 łyżki drobnych wiórków kokosowych + więcej do obtaczania
  • 2 łyżki rumu (w wersji dla dzieci 2 łyżki wody i kilka kropli aromatu rumowego)

Wykonanie:

  • Wszystkie składniki zmiksować w blenderze o dużej mocy. Masa jest tak gęsta i kleista, że należy uważać na ewentualne przegrzanie silnika. Można również bardzo drobno posiekać daktyle i ugnieść je rękoma z pozostałymi składnikami. Masa nie musi być jednolita.
  • Utoczyć z masy kuleczki i obtoczyć je w kokosowych wiórkach.
  • Można schłodzić w lodówce.

Komentarze

  1. Niedawno też takie robiłam, bo zobaczyłam w sklepie bajaderki i mi się zachciało :) Dodałam jeszcze masło orzechowe 100% :) A daktyle radzę wymoczyć wcześniej w wodzie z sokiem z cytryny. Nie grozi przegrzanie silnika i przełamuje delikatnie daktylową słodycz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za ciekawą poradę - może ktoś skorzysta. :)

      Usuń
  2. Ja
    Dodaje orzechy I olej kokosowy jeszcze do tego

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz