Brokuły w kokilkach.

mini zapiekanki brokułowe
 Oto bardzo prosty (jak to u mnie) pomysł na śniadaniowe mini-zapiekanki. Wydaje mi się, że to dodatek bułki sprawia, iż myślę o nich w kontekście porannego posiłku. Prawdę powiedziawszy, można je przyrządzić kiedykolwiek. Naprawdę warto. Muszę się przyznać, że moje zapoznawały się z wnętrzem piekarnika cokolwiek za długo (5 minut?), ale to wina pani ankieterki telefonicznej. A może raczej mojego niskiego poziomu asertywności? Nie dajcie się zbić z tropu, kiedy wsadzacie coś do piekarnika. ;)

Składniki (na 4 kokilki):
  • 1 brokuł podzielony na różyczki
  • 4 kromki bułki paryskiej
  • 8 łyżek startego cheddara
  • 3 jajka
  • 200 ml śmietanki
  • pieprz i sól
  • masło

Wykonanie:
  • Kokilki natłuścić grubo masłem. Wypełnić różyczkami brokuła wymieszanymi z cheddarem i pokrojoną w kostkę bułką.
  • Śmietankę wymieszać dokładnie z jajkami, solą i pieprzem.
  • Zalać masą jajeczną wnętrza kokilek i pozostawić na 10 minut.
  • Zapiekać około 30-40 minut w temperaturze 170 stopni.









Komentarze