Dżem z jabłek i mango z dodatkiem wanilii.

Tym razem coś z kategorii prezentów przygotowywanych własnoręcznie. W słoiczku znalazły się jabłka, mango oraz wanilia. Według mnie bardzo udane połączenie. Dżem świetnie sprawdzi się jako dodatek do naleśników, chociaż u mnie większość została wyjedzona łyżeczką wprost ze słoiczka :) Udało mi się jednak uratować kilka sztuk i podarować sympatycznym osobom z okazji mikołajek :)  A propos prezentów to muszę naprędce szykować coś ekstra dla mojego młodszego dziecka. Niebawem po raz pierwszy odwiedzi je Wróżka Zębuszka :) Jak mawia moja serdeczna koleżanka "ach, to już następny level" :)

Składniki:

  • 5-6 średnich jabłek
  • 1 mango
  • skórka otarta z 1 cytryny
  • sok z 1 cytryny
  • 150 g cukru
  • 1 laska wanilii
  • 1 i 1/2 łyżeczki żelatyny (lub innej substancji żelującej)

Wykonanie:

  • Jabłka obrać, wydrążyć gniazda nasienne i pokroić w kostkę.
  • Mango obrać i pokroić w kostkę.
  • Owoce przełożyć do garnka, dodać cukier sok oraz skórkę z cytryny i gotować na małym ogniu aż zaczną się rozpadać a płyn się zredukuje.
  • Z laski wanilii wyskrobać łyżką ziarna, a strąk pokroić na kawałki. Wszystko dodać do owoców i wymieszać.
  • Żelatynę zalać 2 łyżkami wody i odstawić do napęcznienia. Następnie rozpuścić na małym ogniu (nie można doprowadzić do wrzenia) i dodać do owoców.
  • Gorący dżem nakładać do słoiczków, które należy ustawić do góry dnem i w takiej pozycji pozostawić do całkowitego wystygnięcia. 

Komentarze