Waniliowe ciasteczka. Vanillekipferl.

Vanillekipferl
Vanillekipferl to austriackie ciasteczka bożonarodzeniowe, popularne także w Niemczech, Szwajcarii i na Węgrzech. Do ich upieczenia zainspirowały mnie Maćka gwiazdki cynamonowe.  Wprawdzie ich nie jadłam, ale jestem pewna, że były pyszne. Moja propozycja małych świątecznych wypieków też jest niczego sobie :) Ciastka są niezwykle kruche, dominuje w nich smak migdałów. Zdjęcie robiłam w pośpiechu, bo jak się okazało nasz chomik wybrał wolność i trzeba było buntownika odnaleźć ;) Na szczęście akcja zakończyła się sukcesem :)

PS. W sklepach dostępne są formy dedykowane tym ciasteczkom. Dzięki temu mamy szansę uzyskać równe i kształtne wypieki. Chociaż wiadomo, że to smak jest najważniejszy i można się bez nich obejść;) :)


Składniki:

  • 150 g mąki pszennej
  • 80 g zmielonych migdałów
  • 2 żółtka
  • 50 g cukru 
  • 100 g masła (w temp. pokojowej)
  • ziarna z 1 laski wanilii
  • szczypta soli
  • cukier puder (do oprószenia upieczonych ciastek)

Wykonanie:

  • Wszystkie składniki umieścić w misce i zagnieść ciasto. Chłodzić w lodówce przez 2 godz.
  • Z ciasta formować półksiężyce. Ciasta układać na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia.
  • Piec w temp. 180° przez ok. 10 minut. Po upieczeniu posypać cukrem pudrem.

Komentarze

  1. Muszà byc pyszniutkie,zrobié sobie takie ciasteczka.Dziékujé za przepis

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz