Makaron ryżowy z kurczakiem i grzybami mun.

makaron ryżowy z kurczakiem i grzybami mun
Jak w każdą sobotą, tak i tym razem, wybrałam się na większe zakupy do okolicznych sklepów. W głowie kołatała mi się myśl o kuchni dalekowschodniej. Zaprowadziła mnie ona do stoiska z artykułami dedykowanymi różnym kulinarnym zakątkom świata. W koszyku znalazły się suszone grzyby mun, makaron ryżowy i kiełki fasoli mung. Tak powstał pomysł na moje danie, skądinąd bardzo smaczne. Często takie improwizacje wychodzą nam na dobre :) Wystarczyło dodać kilka składników obecnych stale w domowej spiżarce i voila!


Składniki:

  • 200 g filetu z piersi kurczaka
  • 30 g suszonych i krojonych grzybów mun 
  • 200 g fasoli szparagowej (mrożona)
  • kiełki fasoli mung (u mnie z zalewy)
  • 2 cebule
  • 2 ząbki czosnku
  • 1/2 papryczki chili (lub więcej)
  • makaron ryżowy
  • sos sojowy
  • olej sezamowy
  • sól
  • biały pieprz
  • ziarna sezamu
  • olej

Wykonanie:

  • Kurczaka pokroić w kostkę lub paski i zamarynować w sosie sojowym z dodatkiem oleju sezamowego i soli. Odstawić na 30 minut.
  • Cebule i czosnek obrać i pokroić w kostkę. Podsmażyć na patelni (lub w woku), dodać papryczkę chili oraz kurczaka i smażyć przez kilka minut.
  • Następnie dodać fasolę szparagową i ponownie smażyć przez kilka minut. 
  • Na końcu doprawić sosem sojowym, olejem sezamowym, solą i pieprzem w ilości według upodobań.
  • Podawać z makaronem ryżowym (uprzednio ugotowanym według wskazówek na opakowaniu). Wierzch posypać ziarnami sezamu i kiełkami fasoli mung.


Komentarze