Placuszki z batatów z rodzynkami.

deserowe placki z batatów
Placuszki z batatów to danie eksperyment. Bardzo sympatyczny eksperyment. Początkowo zamysł był zupełnie inny. Chciałem połączyć puree ze słodkich ziemniaków ze zdecydowanie wytrawnymi, słonymi składnikami - np. łososiem i szczypiorkiem. Wspomniałem o tym planie mojej żonie i Marzenie i obie wyraziły zdziwienie. Tak to ujmę ;) W takim razie, pomyślałem, muszę wykorzystać naturalną słodycz batatów do stworzenia czysto deserowego dania. Tak też zrobiłem. Placuszki są bardzo delikatne, lekko waniliowe, a skoncentrowany smak rodzynek fajnie je ożywia. Są naprawdę udane. Skorzystajcie z moich doświadczeń i poeksperymentujcie również, a ja (kiedy nikt nie będzie patrzył) wrócę do tego łososia i szczypiorku ;)


Składniki:


  • 2 średniej wielkości bataty
  • 1 jajko
  • 2 - 5 łyżek mąki
  • nasiona z 1/2 laski wanilii
  • garść rodzynek
  • sól
  • olej do smażenia

Wykonanie:

  • Bataty ugotować lub upiec i ugnieść na puree. W przypadku gotowanych odparować masę.
  • Po przestudzeniu dodać jajko, rodzynki, wanilię i szczyptę soli. Dodać mąkę do uzyskania odpowiedniej konsystencji (w zależności od wilgotności puree) i dokładnie wymieszać.
  • Smażyć na niezbyt dużym ogniu do zrumienienia (a nawet lekkiego zbrązowienia) z obu stron. Przekładać bardzo delikatnie.

Komentarze