Jajko sadzone w parówce.

parówki zapiekane z jajkiem
W tym daniu chodzi o zabawę formą. Jajko sadzone w parówce to niezwykle proste w przygotowaniu i bardzo smaczne danie. Idealnie sprawdzi się w roli śniadania :) Zamiast parówkowych łódek można oczywiście pokusić się o inne kształty, choćby serc czy kwiatków. Mnie to danie bardzo kojarzy się z gruzińskim chaczapuri, Maćkowi zaś z turecką pizzą. Parówkowy tydzień dobiega końca. Mam nadzieję, że nikogo nie zgorszyliśmy wyborem bohaterki tego tygodnia ;) Chociaż mam wrażenie, że z tymi parówkami jest trochę tak, jak z muzyką disco polo. Nikt nie je/nie słucha, ale każdy zna smak/zna słowa ;) ;)


Składniki:

  • 4 parówki (dłuższe)
  • 4 jajka
  • sól
  • pieprz
  • masło klarowane

Wykonanie:

  • Parówki przeciąć wzdłuż, ale pozostawić nieprzecięte brzegi. Rozchylić i wbić wykałaczki, aby nadać parówkom kształt łodzi. Etap ten pominęłam. Przekładając parówkę na rozgrzaną patelnię, nadałam jej pożądany kształt ręką.
  • Jajka wbić do szklanek, aby łatwiej było je przelać na patelnię. 
  • Na patelni rozpuścić łyżkę masła, przełożyć parówki. Do każdej wlać jajko, lekko dociskając kiełbaskę, aby białko nie wypłynęło dołem. Doprawić solą i pieprzem.
  • Smażyć na małym ogniu, do momentu aż białko się zetnie

Komentarze