Irlandzki relish pomidorowy.

country relish ballymaloe
Irlandzki relish z pomidorów, jabłek i rodzynków w swojej ojczyźnie występuje pod nazwą Ballymaloe Country Relish. Jestem uzależniona od tego typu dodatków, a do tego uzależnienia przyłożył się Maciek ;) Kiedy spróbowałam jego rabarbarowego przysmaku, przepadłam. I kropka! Z tej ścieżki odwrotu już nie ma ;) I jeżeli, drogi Czytelniku, jesteś zwolennikiem słodko-kwaśnych smaków, to jest to przepis dla Ciebie. Dodawaj do wędlin, pieczonych mięs i ostrych serów. I mam nadzieję, że podzielisz moją opinię :)




Składniki:

  • 1 kg pomidorów
  • 3 jabłka (średniej wielkości, kwaśne)
  • 2 cebule
  • 250 g cukru
  • 180 ml octu jabłkowego 
  • 150 g rodzynków
  • 1 łyżeczka gałki muszkatołowej
  • 1/2 łyżeczki cynamonu
  • 1/2 łyżeczki pieprzu
  • kilka ziaren ziela angielskiego (można rozetrzeć w moździerzu)
  • 3 łyżeczki soli

Wykonanie:

  • Pomidory sparzyć i obrać ze skóry. 
  • Pomidory, jabłka i cebulę pokroić w kostkę.
  • Wszystkie składniki umieścić w garnku, doprowadzić do wrzenia i gotować na małym ogniu przez 2 godziny. Wystudzić i odstawić na noc w chłodne miejsce.
  • Następnego dnia ponownie doprowadzić do wrzenia i gotować na małym ogniu do momentu aż nadmiar cieczy odparuje. Mieszać od czasu do czasu, aby relish się nie przypalił.
  • Gorący relish przełożyć do słoików, zakręcić. W razie konieczności zapasteryzować. 

Komentarze

  1. Musi być pyszny. Chętnie wypróbuję przepis. Zapraszam do dodania go do mojej akcji Warzywa psiankowate 2017 :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz