Kremowa zupa z cukinii i kukurydzy.

zupa cukiniowo-kukurydziana
Przez cały czas, kiedy robiłem tę zupę (dużo bardziej żółtą w rzeczywistości niż na zdjęciu), myślałem o naszym pierwszym zadaniu z czasów przedblogowych. Ile ja się wówczas naszukałem żółtej cukinii! I nie znalazłem ;) Byłem wtedy o wiele bardziej przejęty niż teraz, gdy wiem, że ocenić mnie może każdy, kto tu do nas zajrzy. Moje dzisiejsze danie - delikatna zupa krem - także nie jest z żółtej cukinii, ale kolor ma właśnie taki, jaki chciałem uzyskać. Specjalnie usunąłem skórkę (choć prawie nigdy tego nie robię), by uniknąć zbytniej zieloności. Tak, zdecydowanie miałem dzisiaj w głowie wspomnienie żółtego! ;) Nazwałem zupę cukiniową, choć właściwie nie wiem, czy nie powinienem postawić kukurydzy na pierwszym miejscu. Chociaż jest jej mniej, to bardzo wyraźnie zaznacza swą obecność. Całość jest bardzo aksamitna, lekko słodkawa i nieco pikantna dzięki dodatkowi pasty curry (oczywiście żółtej!).

Składniki:

  • 3 cukinie
  • 1 puszka kukurydzy
  • 1 mała cebula
  • 1 ząbek czosnku
  • 1 łyżeczka kurkumy
  • 1/4 łyżeczki żółtej pasty curry
  • 3/4 litra bulionu warzywnego
  • 100 ml jogurtu naturalnego lub mleczka kokosowego
  • sól
  • oliwa
Wykonanie:

  • Cebulę pokroić w kostkę i zeszklić w garnku na oliwie (dodać szczyptę soli).
  • Dodać posiekany ząbek czosnku i podsmażyć jeszcze 2 minuty.
  • Dodać pastę curry i kurkumę i dobrze wymieszać.
  • Dodać obraną i pokrojoną w kostkę cukinię, odsączoną kukurydzę i bulion. 
  • Gotować na małym ogniu około 1/2 godziny.
  • Zdjąć z ognia, dodać jogurt (lub mleczko) i zmiksować blenderem.
  • Przetrzeć przez sito.
  • Podawać z grzankami lub podsmażonym tofu (zamarynowanym w sosie sojowym i miodzie). W wersji niewegetariańskiej można podać z podsmażonymi kawałkami piersi z kurczaka.



Komentarze

Prześlij komentarz