Warstwowy mus owocowy z jarmużem.

smoothie z jarmużem
Jakiś czas temu pisałam o zakładaniu ogródka na balkonie. Na prośbę córki. Potem zostałam przepytana w pracy o kolejność moich ogrodniczych poczynań ;) Padło pytanie czy na dno doniczek wsypałam keramzyt? Kera....co? (wyszła na jaw moja ogrodnicza ignorancja). Teraz już wszystko wiem, keramzyt otrzymałam nawet w prezencie :) Plus kwiatki. Za wszystko pięknie dziękuję :) ♥♥ Dzisiejsze przedpołudnie spędziłam na balkonie. Wszystko jest już jak należy. W tych pięknych okolicznościach przyrody zrobiłam zdjęcie mojej pierwszej warstwowej propozycji. A jest nią mus owocowy z jarmużem. Do czerwonej warstwy użyłam mrożonej mieszanki owoców leśnych. Zrobiłam z nich sorbet. Można również przygotować z nich mus, rozmrażając je uprzednio i przecierając przez sitko. Pozbędziemy się wtedy pestek. Mnie one jednak nie przeszkadzały. Środkowa warstwa to banany z jogurtem naturalnym, a górna wspomniany w nazwie postu jarmuż. Ważne jest, aby w komponowaniu takich warstwowych deserów nie stawiać kontry prawu grawitacji. Na spód dajemy najcięższą warstwę, a na nią następne. Będziemy się wtedy cieszyć sukcesem :)

Składniki:

Warstwa czerwona:
  • 250 g mrożonych owoców leśnych
  • sok wyciśnięty z 1 pomarańczy
  • 3-4 łyżki syropu trzcinowego (opcjonalnie)

Warstwa biała:
  • 2 banany
  • 200 g jogurtu naturalnego

Warstwa zielona:
  • 80 g świeżego jarmużu (bez zgrubiałych łodyg)
  • sok wyciśnięty z 1 pomarańczy

Wykonanie:
  • Każdą z warstw należy przygotować, używając blendera. 
  • Do szklanek nakładać kolejno przygotowane warstwy.



Komentarze