Pomidorowa z klopsikami i beszamelem.

zupa pomidorowa z beszamelem
Zupa pomidorowa z klopsikami i beszamelem to numer jeden mojego syna. Przepis na nią podpatrzyłam u koleżanki wiele lat temu. Na stałe zagościła w naszym menu. Jest bardzo dobra, a na drugi dzień nawet lepsza. Podaję ją z makaronem i posiekaną natką pietruszki. Dodatek klopsików oraz beszamelu nadaje jej wyjątkowego i niepowtarzalnego smaku. Tą propozycją łagodnie przechodzę z z tematu zup do obecnego hasła, czyli "mielonego". Maciek rzucił mi wyzwanie przygotowania "zmielonej słodyczy" ;) Coś mi tam chodzi po głowie. Może uda mi się to zrealizować :)


PS. Mam maszynkę :)


Składniki:

  • 300 g mięsa mielonego wieprzowego
  • 1 jajko
  • ulubiona przyprawa do mięsa
  • puszka pomidorów krojonych Łowicz
  • koncentrat pomidorowy Łowicz
  • 2 l bulionu warzywnego
  • sól 
  • pieprz
  • beszamel: 1 łyżka masła, 2 łyżki mąki, mleko, szczyypta gałki muszkatołowej
  • natka pietruszki
  • makaron

Wykonanie:

  • W garnku przygotować bulion warzywny.
  • Mięso wymieszać z jajkiem i przyprawą. Uformować małe kulki i obtoczyć je w mące pszennej.
  • Klopsy wrzucać na gotujący się bulion i gotować ok. 20 minut.
  • Na patelni rozpuścić masło, dodać mąkę, mieszać aż składniki się połączą. Następnie wlać mleko (ok. 1 szkl.) i podgrzewać na małym ogniu cały czas mieszając. Doprawić gałką muszkatołową.
  • Sos beszamelowy wlewać powoli do bulionu, cały czas mieszając. Jeżeli utworzą się jakieś grudki to zbieram je sitkiem.
  • Następnie dodać pomidory z puszki i koncentrat pomidorowy. Można dodać tylko koncentrat lub przecier. Ilość należy regulować według własnego smaku. Gotować przez chwilę.
  • Zupę doprawić solą i pieprzem.
  • Podaję z makaronem i posiekaną natką pietruszki.
Pomidorowa? Inaczej! Tak się teraz robi samo najlepsze!

Komentarze