Rolada serowa z szynką parmeńską i suszonymi pomidorami.

rolada serowa z suszonymi pomidorami
Jakiś czas temu, jeszcze w epoce
sprzed bloga, Maciek wymyślił dla nas hasło tygodnia, pod tytułem "zrolowane". Wiele fajnych dań wtedy powstało i mam nadzieję, że jeszcze raz zmierzymy się z tym tematem, przedstawiając tym razem nasze pomysły na blogu. Dlaczego o tym piszę? Ano dlatego, że przygotowując roladę serową nie mogłam opędzić się od "zrolowanych wspomnień" ;) Początkowo miałam w planach zrobienie nadzienia pieczarkowego, ale te gdzieś po drodze mi "wyszły". W lodówce była szynka parmeńska oraz suszone pomidory w zalewie. I tak  pod wpływem chwili powstała moja rolada. Doskonale sprawdzi się jako zimna przekąska. Polecam.
Składniki:

  • 400 g sera żółtego w kawałku
  • kilka plastrów szynki parmeńskiej
  • kilka kawałków suszonych pomidorów z zalewy

Wykonanie:

  • Ser w folii gotować na małym ogniu przez około 30 minut. 
  • Roztopiony ser rozwałkować na papierze do pieczenia na równy prostokąt o grubości ok. 5 mm.
  • Ułożyć na serze plastry szynki i kawałki suszony pomidorów.
  • Całość zwiną ciasno w roladę. Owinąć folią spożywczą i schłodzić przez kilka godzin w lodówce.

Komentarze