Blok czekoladowy z orzechami.

blok czekoladowy z orzechami
Blok czekoladowy to bardzo przyjemne kulinarne wspomnienie z dzieciństwa. Nie wyobrażam sobie tygodnia z domowymi słodyczami bez tego deseru. Szczególnie lubi go mój syn. Tym razem przyrządziłam wersję z orzechami i  oczywiście pokruszonymi herbatnikami. Szczerze ją polecam. Można oczywiście dodać także inne bakalie, ale nie za wszystkimi przepadam. A ponieważ w planach miałam konsumpcję to wybrałam ten dodatek, który mnie pasował ;)



Składniki:

  • 250 g mleka w proszku
  • 150 g masła
  • 1/2 szkl. cukru
  • 1/3 szkl. wody
  • 3 łyżki kakao
  • herbatniki (ok. 100 g)
  • posiekane orzechy (ok. 100 g)
Wykonanie:

  • W małym garnku rozpuścić masło, dodać, cukier, kakao oraz wodę i podgrzewać do momentu aż cukier się rozpuści. Wystudzić.
  • W większej misce wymieszać mleko, pokruszone herbatniki oraz posiekane orzechy.
  • Do mleka dodać masę maślaną i dokładnie wymieszać.
  • Przełożyć do prostokątnego naczynia, wyłożonego folią spożywczą. Schłodzić.

Komentarze