Makaron z cukinii z krewetkami.

cukinia z krewtkami
Wydaje się, że ze wszystkich możliwych kolorów w kuchni to właśnie zielony daje największe pole do popisu. Ze względu na bardzo ograniczony czas nie będę mogła się jednak wykazać i mam nadzieję, że Maciek zgodzi się na przedłużenie hasła o kolejny tydzień  ;) :) Cukiniowy makaron z krewetkami chciałam przygotować już dawno, ale jakoś się nie składało. Tym razem postanowiłam wykorzystać nadarzającą się okazję. W końcu cukinia jest zielona! ;) Niewiele składników, ale maksimum smaku. Proste i szybkie danie, w którym użyte składniki idealnie się komponują. Smażyłam krewetki z pancerzykami, które usuwaliśmy już w trakcie posiłku. Możecie (a może nawet powinniście ;)) pozbawić je skorupek przed wrzuceniem na patelnię. Mnie to nie przeszkadzało.


Składniki:

  • 1-2 cukinie
  • 300 g krewetek (użyłam mrożonych)
  • 1/2 pęczka natki pietruszki
  • 2 ząbki czosnku
  • masło
  • sól
  • pieprz
  • cytryna

Wykonanie:

  • Moje krewetki były już odżyłkowane i pozbawione głów. W razie konieczności krewetki należy oczyścić.
  • Cukinię umyć i przy pomocy obieraczki julienne przygotować "makaron".
  • Na patelni rozpuścić dwie łyżki masła, dodać posiekany drobno czosnek i chwilę podsmażać.
  • Następnie dodać krewetki i podsmażyć po 2 minuty z każdej strony.
  • Kolejno dodać cukiniowy makaron i posiekaną natkę pietruszki. Całość podsmażać jeszcze przez ok 2-3 minuty.
  • Doprawić solą, pieprzem i sokiem z cytryny.

Komentarze