Sałatka sabich.

sałatka sabich
Wikipedia podaje, że jest to izraelskie danie street food'owe. W oryginale sałatkę podaje się w chlebie pita, wybrałam jednak tortille. Podstawowymi składnikami są bakłażany i jajka ugotowane na twardo. Inne dodatki to siekane warzywa, hummus czy tahini. I według mnie tak jest lepiej. Smacznie, zdrowo i kolorowo. Dodatkowo możecie przygotować dip z tahini, oliwy i soku z cytryny, doprawiony solą, pieprzem oraz chili. Czemu sama tak nie zrobiłam? Bo okazało się, że w mojej szafce nie ma pasty tahini. Szkoda, że nie wiedziałam wtedy o zapasach Maćka. Pewnie pokusiłabym się o złożenie mu niezapowiedzianej wizyty ;) W końcu jesteśmy sąsiadami :)


Składniki:

  • 4 tortille
  • 4 jajka
  • 1 bakłażan
  • 1 ząbek czosnku
  • 2 ogórki św.
  • 4 pomidory
  • 2 cebule czerwone
  • 4 łyżki hummusu
  • 1/2 pęczka kolendry
  • 1/2 pęczka natki pietruszki
  • sok z połowy cytryny
  • sól
  • pieprz
  • oliwa

Wykonanie:

  • Bakłażana pokroić w cienkie plastry, posmarować oliwą, posypać solą i pieprzem, a następnie smażyć na patelni grillowej, aż staną się miękkie.
  • Jajka ugotować na twardo, wystudzić i obrać ze skorupek.
  • Cebulę obrać i pokroić w drobną kostkę.
  • Ogórki i pomidory umyć, następnie pokroić w kostkę.
  • Pokrojone warzywa przełożyć do miski, dodać czosnek przeciśnięty przez praskę, sok z cytryny, skropić oliwą, wymieszać i doprawić solą i pieprzem.
  • Tortille podgrzać na suchej patelni z obu stron. Posmarować hummusem, nałożyć kilka plastrów bakłażana i jajek, posypać sałatką warzywną, oraz posiekaną kolendrą i natką pietruszki. 

Komentarze