Cytrynowe muffinki z różowym kremem.

cytrynowe muffinki Moją ostatnią propozycją tego tygodnia są cytrynowe muffinki z owocowym kremem w kolorze różowym (co było do przewidzenia ;)) Przygotowanie wszystkiego zajmuje niewiele czasu, a efekt jest naprawdę dobry. Udało mi się nawet wypróbować dwa przepisy Maćka. Na dzisiejszy obiad ugotowałam jego botwinkę, a w słoiczkach na odpowiednią okazję czeka chutney rabarbarowy. Jedno i drugie świetne :) Ze względu na swoją oryginalność szczególnie polecam Waszej uwadze wymieniony wyżej rabarbarowy dodatek. Jak dla mnie jest to hit tego tygodnia :)



Składniki:

  • 250 g mąki pszennej
  • 100 g masła (roztopionego)
  • 1 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 120 g cukru
  • sok z jednej cytryny
  • 2 jajka
  • 150 g jogurtu naturalnego
  • krem: 200 g śmietany kremówki 30 lub 36%, 3 łyżki cukru pudru, 100 g owoców leśnych, 2 łyżki cukru brązowego 

Wykonanie:

  • Do jednej miski wsypać mąkę, proszek do pieczenia i cukier. W drugiej wymieszać jajka, jogurt, sok z cytryny i roztopione masło. Zawartość obu misek połączyć i wymieszać.
  • Formę do muffinek wyłożyć papilotkami, ciasto nakładać do 3/4 ich wysokości.
  • Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180°C i piec ok. 25 minut.
  • Owoce leśne z brązowym cukrem gotować na małym ogniu, aż nadmiar płynu odparuje. Przetrzeć przez sito. 
  • Śmietanę ubić na sztywno, pod koniec dodając cukier puder. Następnie po łyżce dokładać mus owocowy. Mieszać mikserem na wolnych obrotach. Nie należy dodać zbyt dużo musu, bo krem będzie za rzadki (u mnie trzy płaskie łyżki).
  • Po wystudzeniu dekorować kremem owocowym.

Komentarze

Prześlij komentarz