Tarta kokosowa z mango.

tarta kokosowa z mascarponeMango i kokos to zgrany duet. Właśnie to sprawdzone połączenie postanowiłam wykorzystać w deserze. Z okazji Dnia Mamy upiekłam tartę kokosową z mango. Do nadzienia użyłam serka mascarpone i mleczka kokosowego. I to był strzał w dziesiątkę! Powstał pyszny, kremowy, o subtelnym kokosowym smaku deser. Początkowo z mango planowałam przygotować mus. Ostatecznie pokroiłam owoc w cienkie plastry, które ułożyłam na wierzchu tarty. Puentę stanowiły wiórki kokosowe :) Polecam :)


 
Składniki:

Ciasto:

  • 250 g mąki pszennej
  • 150 g zimnego masła
  • 1 jajko
  • 50 g cukru pudru
  • szczypta soli

Nadzienie:

  • 250 g serka mascarpone
  • 250 g mleczka kokosowego
  • 70 g syropu trzcinowego (lub klonowego)
  • 3 jajka
  • 3 łyżeczki skrobi ziemniaczanej

Pozostałe:

  • mango
  • wiórki kokosowe (opcjonalnie)

Wykonanie:

  • Składniki na ciasto zagnieść. Owinąć folią spożywczą i odłożyć do lodówki na godzinę.
  • Mascarpone, mleczko kokosowe, jajka i syrop trzcinowy umieścić w misce. Zmiksować do połączenia składników i uzyskania jednolitej masy. Na koniec dodać skrobię ziemniaczaną i wymieszać.
  • Formę do tarty natłuścić. Ciasto rozwałkować i przełożyć do formy. Wstawić do lodówki na 30 minut.
  • Piekarnik nagrzać do 200°C. Na ciasto wyłożyć papier do pieczenia i wsypać obciążenie (np. fasolę). Wstawić do piekarnika i podpiec przez 15 minut. Następnie zdjąć obciążenie i piec jeszcze przez 5 minut.
  • Na gorący spód przelać masę kokosową. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180°C i piec przez ok. 20 minut. Wystudzić i schłodzić przez kilka godzin w lodówce.
  • Mango obrać i pokroić w cienkie plastry. Ułożyć je na wierzchu ciasta. Posypać wiórkami kokosowymi.

Komentarze