Kokosowa zupa z kurczakiem.

tajska zupa kokosowa z kurczakiemOstatnio przyłapałam Maćka w centrum handlowym na zakupach. Zerkam do koszyka, a tam produkty mające ścisły związek z  kokosowym tygodniem ;) Ciekawe co z nich pysznego wyczaruje? :) Była tam też doniczka z tajską bazylią, którą niegdyś otrzymałam w prezencie od pewnej sympatycznej osoby, a którą to poprzez własne niedbalstwo odprawiłam na tamten świat ;) Miała zapewne służyć mi całe lato i dodawać smaku moim daniom. Może moja córka lepiej by się z nią obeszła, wszak chce zostać ogrodniczką :) :) A propos tajskich przypraw, to moja kokosowa zupa z kurczakiem jest inspirowana właśnie tajską kuchnią. Trochę zmodyfikowałam i uprościłam oryginalny przepis, ale jestem bardzo zadowolona z efektu. Powstała pyszna, kremowa, nieco ostra i pełna smaku zupa. Bez wątpienia będę do niej wracać.

Składniki:

  • 200 g piersi z kurczaka
  • mała cebula
  • 1/2 czerwonej papryki
  • papryczka chili (ilość według uznania)
  • 6 pieczarek
  • 5 łyżek kukurydzy z puszki
  • 200 ml mleczka kokosowego
  • 1 i 1/2 bulionu warzywnego
  • 3 łyżki sosu sojowego (lub rybnego)
  • sok z połowy limonki
  • curry
  • sól
  • przyprawa Kotanyi zioła tajskie 
  • oliwa (do podsmażenia)
  • makaron ryżowy
  • świeża kolendra

Wykonanie:

  • Kurczaka pokroić na małe kawałki przyprawić ziołami tajskimi Kotanyi. Odstawić na 30 minut.
  • Cebulę drobno pokroić w kostkę i podsmażyć na oliwie. 
  • Dodać obrane i pokrojone w plastry pieczarki. Dusić przez chwilę. Następnie pokrojoną w kostkę paprykę i papryczkę chili.
  • Do warzyw dodać przyprawionego kurczaka i smażyć przez ok. 5 minut.
  • Po tym czasie wlać gorący bulion i zagotować.
  • Na koniec dodać kukurydzę, mleczko kokosowe, sok z limonki.
  • Doprawić sosem sojowym, curry i ewentualnie solą.
  • Podawać z makaronem ryżowym i kolendrą.



Komentarze