Konfitura z czerwonej cebuli.

Pierwszy raz jadłam konfiturę z czerwonej cebuli, przyrządzoną przez moją Mamę. Była pyszna (konfitura oczywiście ;)). Jest doskonałym dodatkiem do mięs, wędlin, serów. Podkreśli smak każdego dania. Przyznam, że inspiracją był dla mnie także chutney jabłkowy na piwie Macieja, którym zresztą zostałam obdarowana i który bardzo mi smakował :) Zaskakujące jest to, że z tak prostych składników można uzyskać takie ciekawe smaki. Smaki, do których chętnie się wraca. Trochę łez przez tą cebulę dziś wylałam, ale było warto!!!



  Składniki:

  • 6 czerwonych cebul
  • 1 łyżka brązowego cukru
  • 4 łyżki octu balsamicznego
  • sól
  • oliwa

Wykonanie:

  • Cebulę obrać, pokroić drobno w kostkę lub w pióra. 
  • W głębokiej patelni rozgrzać oliwę, wrzucić cebulę, dodać sól, cukier.
  • Smażyć przez 30-40 minut, mieszając od czasu do czasu, aby cebula się nie przypaliła.
  • Po tym czasie dodać ocet balsamiczny i dusić tak długo aż płyn odparuje.

Komentarze