Proste ciasteczka makowe.

ciasteczka makowe,  ciasteczka maślane z makiem,
Kusiło mnie trochę żeby w tym tygodniu wyszukać i wypróbować same nieoczywiste, niesłodkie i niedeserowe przepisy. W porę jednak poszedłem po rozum do głowy. To byłby chyba mały skandal - makowy tydzień bez cukru;) Dziwny żart co najmniej. Oto więc proste ciasteczka makowe wg przepisu mojej córki. Nawet ja, który zawsze się bronię przed zabrudzeniem rąk jakimkolwiek ciastem, zrobiłem je całkiem bezstresowo. Powiem więcej - z dużą przyjemnością. Można (a nawet trzeba) przygotować ich więcej i popakować w pudełka. Będą jak znalazł kiedy najdzie nas ochota by pochrupać coś delikatnie słodkiego. Będzie też co zabrać do znajomych jeśli nieoczekiwanie zaproszą nas któregoś popołudnia na herbatę;)


Składniki:

  • 300 g mąki
  • 200 g masła
  • 100 g cukru
  • 1 jajko
  • skórka otarta z 1 cytryny
  • 1 - 2 łyżki maku
Wykonanie:
  • Wszystkie składniki połączyć i zagnieść szybko na jednolitą masę.
  • Zawinąć w folię spożywczą i schować do lodówki na 2 godziny.
  • Na blacie oprószonym mąką masę rozwałkować do grubości około 3 mm i wyciąć kółka (lub inne pożądane kształty).
  • Przełożyć na blachę wyłożoną papierem do pieczenia i wstawić do  nagrzanego piekarnika.
  • Piec około 12 minut w temperaturze 180 stopni z termoobiegiem. Ciasteczka są gotowe kiedy brzegi zaczynają się rumienić.
  •  Po wyjęciu i ostudzeniu zapakować do hermetycznych pojemników.




Komentarze