Zupa z cukinii i pora.

zupa z cukinii
Zupa z cukinii i pora powstała z potrzeby chwili. Kiedy poznałam temat obecnego tygodnia uzupełniłam domową spiżarnię o odpowiednią ilość cukinii. Poza tym wykorzystałam por, marchew i kurczaka, czyli składniki stale dostępne w mojej kuchni. W pamięci miałam też wspomnienie kokosowej zupy z kurczakiem, bardzo miłe wspomnienie :) I tak zrodził się pomysł na tę zupę, utrzymaną w podobnym, tajskim klimacie, lekko ostrą, z dodatkiem makaronu ryżowego. Bardzo nam smakowała. Pierwszy dzień września za nami, dla jednych trudny dla innych wyczekiwany ;) ;) Trzeba będzie na nowo wkroczyć na utarte ścieżki, wejść w ten szkolny rytm. Zapełniać dzieciakom śniadaniówkę czymś smacznym, zdrowym i ciekawym, a to nie lada wyzwanie. A właśnie! Może poświęcimy kiedyś nieco uwagi temu tematowi? Drugie śniadanie ucznia?


Składniki:

  • 1 cukinia
  • 1 duża marchew
  • 1 por (tylko biała i jasnozielona część)
  • 1/2 papryczki chili (dałam zieloną)
  • 250 g filetu z piersi kurczaka
  • 200 g mleczka kokosowego
  • 3-4 szkl. bulionu warzywnego
  • makaron ryżowy
  • mieszanka ziół tajskich (u mnie Kotanyi)
  • 1/2 pęczka natki pietruszki
  • 1/2 łyżeczki curry
  • sól
  • oliwa

Wykonanie:

  • Kurczaka pokroić na małe kawałki przyprawić ziołami tajskimi Kotanyi. Odstawić na 30 minut.
  • Por oczyścić, przekroić wzdłuż i pokroić w piórka, następnie podsmażyć na oliwie. 
  • Dodać obraną i pokrojoną w kostkę cukinię oraz marchew. Dusić przez chwilę. Następnie pokrojoną papryczkę chili.
  • Do warzyw dodać przyprawionego kurczaka i smażyć przez ok. 5 minut.
  • Po tym czasie wlać gorący bulion i zagotować.
  • Na koniec mleczko kokosowe.
  • Doprawić curry i ewentualnie solą.
  • Podawać z makaronem ryżowym i posiekaną natką pietruszki..

Komentarze

Prześlij komentarz