Curry z kurczaka i batatów.

curry z kurczakiem i ryżem
Chętnie posmakowałabym wszystkich dań Maćka z tego tygodnia. Wyobrażam sobie ich bogaty smak i zniewalający aromat. Jedno z nich, a mianowicie proste curry z kurczaka, zachęciło mnie do przyrządzenia podobnego dla mojej rodzinki. Przyznaję, że trochę improwizowałam z dostępnych w domu składników, ale efekt końcowy pozostaje w klimacie kuchni indyjskiej :) Podawałam z ryżem basmati oraz sosem jogurtowym z ogórkiem i miętą. Doskonale łagodził smak pikantnego curry. Zwłaszcza, że tym razem nie pożałowałam papryczki chili ;)


Składniki:

  • 500 g filetów z piersi kurczaka
  • 1 batat
  • cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 czerwona papryczka chili
  • 3-4 łyżki mleczka kokosowego
  • 1 łyżeczka pasty imbirowej
  • 2 łyżeczki chutney z papai
  • 1/2 łyżeczki garam masali
  • 1/2 łyżeczki kurkumy
  • 1/2 łyżeczki kuminu 
  • 1/2 łyżeczki mielonej kolendry
  • świeża kolendra
  • ok. 1/2 szkl. wody
  • sól
  • olej

Wykonanie:

  • Cebulę obrać i posiekać w kostkę lub piórka (jak u mnie). Podsmażyć na oleju, mieszając od czasu do czasu.
  • Czosnek przecisnąć przez praskę i wymieszać z pastą imbirową. Dodać do cebuli i smażyć przez 2 minuty.
  • Następnie dodać posiekaną papryczkę oraz obranego i pokrojonego w drobną kostkę batata.  Smażyć przez chwilę.
  • Następnie dodać chili, garam masalę, kurkumę, mieloną kolendrę, kumin i chutney z papai. Wymieszać.
  • Kurczaka pokroić w kostkę, dodać na patelnię i wymieszać, aby pokrył się przyprawami. Dodać wodę i całość smażyć, aż kurczak będzie gotowy (ok. 12-15 min.).
  • Na koniec doprawić solą, dodać mleczko kokosowe i posiekaną kolendrę. Wymieszać i dusić ok. 2 minut.

Komentarze