Jagodzianki.

jagodzianki
Jagodzianki to obowiązkowa pozycja deserowa w letnim menu. Idealne na drugie śniadanie. Przyznaję, ze czasem brakuje mi cierpliwości (i siły) na porządne wyrobienie ciasta drożdżowego. Tym razem jednak się uparłam i dałam radę ;) Było warto! Bułeczki po upieczeniu, a nawet następnego dnia, były miękkie i puszyste. Z całą pewnością istotna jest też mąka. Jakiś czas temu moja serdeczna koleżanka, mistrzyni drożdżówki, zdradziła mi jakiej używa. Spróbowałam, zadziałało i pozostaję temu wierna :) Dawno nie byłam tak zadowolona ze swojego wypieku drożdżowego.



Składniki:

Ciasto:

  • 500 g mąki pszennej (u mnie Basia Extra Wypiek)
  • 250 ml mleka
  • 7 g suchych drożdży
  • 80 g masła (roztopionego)
  • 1/2 szkl. cukru
  • 1 jajko
  • szczypta soli

Nadzienie:

  • 300 g jagód
  • 3 łyżki cukru
  • 1 łyżka skrobi ziemniaczanej

Wykonanie:

  • Składniki na nadzienie wymieszać.
  • Mąkę wymieszać z drożdżami. Dodać resztę składników, na końcu masło. Wyrobić ciasto i odstawić do wyrośnięcia (ok. 1,5 godziny).
  • Z wyrośniętego ciasta odrywać kawałki, które należy rozwałkować na placki, a następnie na środku umieścić jagody. Bułkę z nadzieniem dobrze skleić, złączeniem w dół ułożyć na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. 
  • Przygotowane bułki ponownie pozostawić do wyrośnięcia, ok. 30 minut.
  • Wyrośnięte bułki piec w temperaturze 200°C przez 20 minut. Przed pieczeniem wierzch posmarowałam roztrzepanym jajkiem.
  • Po upieczeniu polukrować lub posypać cukrem pudrem.

Komentarze