Kaszotto z marchewką, groszkiem i kurczakiem.

kaszotto z kurczakiem
Nazwa tego dania, skądinąd dość dziwna, pochodzi zapewne od sposobu jego przygotowania. Po prostu zamiast ryżu do risotto używamy kaszy. W lodówce zostało mi udko kurczaka, które wcześniej stanowiło bazę do bulionu drobiowego. Postanowiłam je wykorzystać w tej potrawie. Oczywiście można je zastąpić ugotowaną, czy też podsmażoną piersią z kurczaka. Muszę przyznać, że trochę wczoraj walczyłam z aparatem fotograficznym. Najpierw na zdjęciach wychodziły dziwne smugi, a potem siadły baterie. Złośliwość rzeczy martwych. Zatem może moje kaszotto nie wygląda, ale smakuje naprawdę dobrze. Przy okazji zachęcam Was do spożywania kasz, bo są zdrowe. A jeśli będziecie w Zakopanem to odwiedźcie restaurację o nazwie "Dobra Kasza Nasza", świetnie tam karmią :)

P. S. Inspiracją był dla mnie przepis z tej strony.

Składniki:

    kaszotto z kurczakiem
  • 100 g kaszy gryczanej niepalonej - 1 zł
  • 2 marchewki - 0,70 zł
  • 1 cebula - 0,50 zł
  • 1/2 puszki groszku konserwowego - 1,20 zł
  • 1 udko z kurczaka - 2,50 zł
  • 1 i 1/2 szkl. bulionu
  • sól
  • pieprz
  • chili
  • tymianek
  • oliwa

Wykonanie: 

  • Na patelni podsmażyć cebulę, dodać obraną i pokrojoną w kostkę marchewkę.
  • Dodać  kurczaka pokrojonego w kostkę i chwilę smażyć.
  • Dodać kaszę, następnie zalać bulionem.
  • Gotować na małym ogniu do czasu aż kasza wchłonie płyn. Dodać groszek i doprawić do smaku.


Komentarze