Napój imbirowo-cytrynowy z cynamonem.

Bardzo często przygotowuję napój imbirowo-cytrynowy, zwłaszcza latem. Tym razem zrobiłam wersję zimową z cynamonem i goździkami. Ma on właściwości rozgrzewające, posłodzony jest cukrem trzcinowym, ale równie dobrze sprawdzi się miód. Zastanawiam się już nad następnym hasłem tygodnia. Mam kilka pomysłów, o jednym nawet wspominałam Maćkowi. Jednak od jakiegoś czasu kusi mnie inny temat, trochę taki przekorny, bez żadnych ograniczeń kulinarnych. Za to z jednym poważnym ograniczeniem spoza tego obszaru. Dać czy nie dać...? ;)


Składniki:


  • 3 szkl. wody
  • 10 goździków
  • kawałek imbiru (wielkość wg uznania)
  • 1-2 kawałki cynamonu
  • 3-4 łyżki cukru (lub innego słodzika)
  • sok z 1 cytryny

Wykonanie:

  • Wodę, cukier, imbir, cynamon i goździki gotować przez 45 minut. Odcedzić przyprawy.
  • Przestudzić, dodać cytrynę. Wymieszać.

Komentarze

Prześlij komentarz